Köpvillkor
Köpvillkor
Företaget Tumle Frö med Org-nr: 8604084627, finner du i Torslanda, Västra Götaland. Företagets postadress är Vildkaprifolen 13, 423 33 Torslanda.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till emma@tumlehedblommortradgard.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till emma@tumlehedblommortradgard.se.
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera tilläggsköp eller samfrakter. En order är en fraktavgift.
Det är ditt ansvar som kund att kontrollera att angiven leveransadress för din beställning är korrekt. Eventuella tillkommande kostnader beroende på felaktig adress vidaredebiteras dig.
Leverans
Vår normala leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Din beställning skickas med Postnord till din brevlåda. Får det inte plats i brevlådan får du en avisering från Postnord om utlämningsställe. Fraktkostnad på 39kr tillkommer.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: emma@tumlehedblommortradgard.se
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Fraktkostnad på 39 kr tillkommer.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Förköp - Hur Det Fungerar
När du gör ett förköp betalar du för din beställning i förväg, innan varorna levereras till dig. Detta inkluderar även om du använder betalningsmetoden Klarna, som vanligtvis erbjuder "få först, betala sen." Förköp används vid större lanseringar, såsom fröer, ranunkler och lökar.
Så Här Fungerar Förköp:
- Säkra Dina Produkter: Genom att göra ett förköp bokar du de valda produkterna, vilket garanterar att du får de specifika sorter du önskar.
- Leveransinformation: När leveransen från våra leverantörer kommer, packar vi om dem till våra egna påsar och skickar dem till dig. Leveranstiden kan variera, ibland flera månader, men en uppskattning av leveranstiden anges i produktbeskrivningen eller i din orderbekräftelse.
Viktigt Att Tänk På:
- Om du föredrar att få varorna innan du betalar, rekommenderar vi att undvika förköp.
Vi strävar efter att göra förköpsprocessen tydlig och enkel för dig.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss emma@tumlehedblommortradgard.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, tillsammans med daterad bild.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till emma@tumlehedblommortradgard.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet samt bifogar daterad bild.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi tar inget ansvar för odlingsresultat då varje kunds hantering av varan (fröerna), odlingsmetod och skötsel samt odlingsytans tillstånd, förutsättningar samt yttre faktorer såsom väder står utom vår kontroll.
Vi tar inget ansvar om slutresultatets (blommans) utseende skiljer sig från bilderna, då bildkvalitet samt bilders färgåtergivning även beror på enskildas inställningar och skärmar utom vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.